۱۳۸۹ مرداد ۳۰, شنبه

سایت جامع شورای اسلامی شهربابل راه اندازی شد

سایت جامع شورای اسلامی شهربابل راه اندازی شد .


سایت جامع شورای اسلامی شهربابل راه اندازی شد .به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر بابل به منظور اطلاع رسانی شفاف از عملکرد شورای اسلامی شهربابل ، سایت جامع شورای اسلامی شهربابل همزمان با هفته خبرنگار و با حضوردکتر فلاح رئیس شورای اسلامی شهربابل ، آقایان ابوالحسنی ،مهندس اولیایی ، مهندس علی نیا و مهندس طیبی ، مهندس پارسامهر شهرداربابل و کلیه خبرنگاران شهرستان بابل افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت .
دراین جلسه رحیمائی مسئول روابط عمومی شورای اسلامی شهربابل در گزارشی ضمن تقدیر از حمایتهای اعضای محترم شورای اسلامی شهربابل گفت: این سایت بعنوان یک سایت جامع پایه ریزی شده است و علاوه بر اطلاع رسانی به شهروندان ، خدمات گردشگری مجازی درشهر ، امکان برقراری ارتباط شهروندان با شورای اسلامی شهر ، دسترسی سریع و آسان با سایتهای مفید و مرتبط ، دسترسی آسان به خدمات الکترونیکی مورد نیازشهروندان در آن وجود دارد .
وی تاکید کرد بزودی شهروندان میتوانند مصوبات شورای اسلامی شهر بابل را نیز ازطریق این سایت دسترسی پیدا کنند .
درادامه این مراسم دکترفلاح رئیس شورای اسلامی شهربابل نیز با تقدیر از اقدامات انجام یافته در زمینه اطلاع رسانی به شهروندان و معرفی جاذبه ها و قابلیتهای شهربابل گفت: آگاهی ما از خواسته های شهروندان و اطلاع شهروندان از عملکرد شوراء یکی از هنرهای روابط عمومی است .
شایان ذکراست :آدرس دسترسی به سایت جامع شورای اسلامی شهربابل www.babolshora.com میباشد

اختصاص 500 میلیون ریال اعتبار به سازمان اتوبوسرانی بابل جهت خدمت رسانی بیشتر به نمازگزاران جمعه

اختصاص 500 میلیون ریال اعتبار به سازمان اتوبوسرانی بابل جهت خدمت رسانی بیشتر به نمازگزاران جمعه

برای بر پایی مطلوب نمازجمعه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد .به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهربابل این مطلب را دکتر حسن فلاح رئیس شورای اسلامی شهربابل در دیدار با اعضای ستاد نمازجمعه شهرستان بابل بیان داشت و افزود: جادارد از اعضای ستاد نمازجمعه بابل بویژه فاضلی مدیر عامل سازمان اوتوبوسرانی بابل که فعالیتهایش بصورت ویژه در برگزاری نمازجمعه بابل مشهوداست تشکروقدرانی شورای اسلامی شهربابل را اعلام نمایم .
درادامه جلسه سید حسین سعادتمند مسئول ستاد برگزاری نمازجمعه بابل نیز در سخنانی گفت: تعاملی که بین ستاد نمازجمعه و شورای اسلامی شهربابل وجود دارد باعث شده تا همواره بسیاری از مشکلات این ستاد در بر پایی با شکوه آیین نمازجمعه بابل گردد
وی افزود: اعضای شورای شهر با در نظر گرفتن اهمیت امر ولایت وامامت حداکثر همکاری را بااعضای ستاد نمازجمعه داشته تمهیدات لازم برای تردد شهروندان اندیشیده اند که انصافا سازمان اتوبوسرانی در امر جابجایی نمازگزاران بسیار دلسوزانه اقدام می نماید که از مساعدت مدیرعامل و تمامی رانندگان خدوم سازمان اتوبوسرانی بابل تقدیر می نمایم
سعادتمند استقبال کمی و کیفی از نمازجمعه بابل از جهات مختلف را در سایه ارتباط و همکاری مستمر شورای اسلامی شهر با ستاد نمازجمعه بابل بیان داشت .
آنگاه حمیدرضا فاضلی مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی بابل و عضوشورای مرکزی ستاد نمازجمعه شهرستان بابل نیز در سخنانی از کمک مالی که تا کنون به اتوبوسرانی شده قدردانی کردواز آنجائیکه جمعیت نمازگزاران بسیار زیاد می باشد و سازمان هم گاهی اوقات بخصوص ماه مبارک رمضان تمامی اتوبوس ومینی بوس خودرا بسیج می نماید و انصافا استقبال شهروندان بابلی از نمازجمعه بسیار عالی است که ضمن قدردانی از مردم مومن وولایتمدار بابل جادارد از همکاران و رانندگان بخش خصوصی که با آگاهی و علاقه دراین امر مهم شرکت می نمایند تشکر نمایم.
وی همچنین از امام جمعه محترم بابل و اعضای محترم شورای اسلامی شهربابل وشهردارمحترم که همواره حمل و نقل عمومی را مورد حمایت قرارداده اند تقدیر نمود
فاضلی یادآورشد : در هفته های عادی 30 الی 35 دستگاه اتوبوس جمعیت نمازگزاران را جابجا میکند که در ایام ماه رمضان به بیش از 50 دستگاه اتوبوس میرسد
وی از شورای اسلامی شهر و شهرداربابل خواست تا کمکهای خویش به سازمان اتوبوسرانی را استمراردهند
درادامه جلسه پس از اظهارات مهندس مسافری ،مهندس اولیایی ،مهندس طیبی ،مهندس علی نیا وحاج فرامرز ابوالحسنی که بر ضرورت همکاری بیشتر با ستاد نمازجمعه بابل تاکید داشتند مهندس پارسامهرشهرداربابل نیز در این جلسه با تقدیر از زحمات اعضای ستاد نمازجمعه وبویژه فاضلی مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی بابل بااختصاص اعتبار 500 میلیون ریال از اعتبارات شهرداری بابل به سازمان اتوبوسرانی بابل جهت ایجاد رفاه بیشتر نمازگزاران و جابجایی آنان پیشنهاد خویش را ارائه که عینا به تصویب رسید

بمنظور خدمات رسانی بیشتربه مردم ،شهرداری بابل 2منطقه ای خواهدشد

اسکندرمسافری :
بمنظور خدمات رسانی بیشتربه مردم ،شهرداری بابل 2منطقه ای خواهدشد


باافزایش مساحت و جمعیت ، شهرداری بابل 2 منطقه خواهد شد .به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهربابل این مطلب را مهندس اسکندر مسافری رئیس کمیسیون طرح ریزی وبرنامه ریزی شهری شورای اسلامی شهربابل عنوان کرد و افزود: با وسیع شدن مساحت شهر بابل بر اساس آخرین نقشه های طرح جامع و تفصیلی و عدم خدمات دهی بموقع و بهنگام شهرداری بابل به کل محدوده ودرنهایت به شهروندان برای جبران آن چاره ای جز چند منطقه ای کردن مجموعه خدمات موظفی شهرداری نبوده است
مهندس مسافری افزود :از آنجائیکه اساس منطقه ای شدن هرشهرداری مستلزم داشتن توجیح فنی –خدماتی – اقتصادی – اجتماعی – سیاسی و فرهنگی بوده است نسبت به تهیه همه موارد و از جمله تهیه نقشه ای که شامل موارد فوق بوده است اقدام و پس از تصویب ، از طریق استانداری مازندران به وزارت محترم کشور ارسال گردید که بزودی به شورای اسلامی شهر و شهرداری دو منطقه ای شدن ابلاغ خواهد شد
مهندس مسافری مرزبین منطقه 1 ومنطقه 2 از سمت جنوب به شمال شهرعنوان کرد وافزود: درمنطقه 1 حدود اربعه مشخص به مساحت حدود 1593 هکتار با جمعیتی بالغ بر 110753 نفر و با تعداد کل مغازه 5942 باب وتعداد بلوکهای آماری 27301 واحد و تعداد 48 مرکز آموزشی به مساحت حدود 259800 مترمربع و مساحت کل فضای سبز بالغ بر 221542 مترمربع و تعداد 30 اداره و در مجموع در 11 محله میباشد .
در منطقه 2 با حدود اربعه مشخص به مساحت حدود 110885 هکتار با جمعیتی بالغ بر 110885 نفر با تعداد کل مغازه 4417باب و تعداد کل بلوکهای آماری 36359 واحد و تعداد 59 مرکز آموزشی به مساحت حدود 372684 مترمربع و مساحت کل فضای سبز بالغ بر 84893مترمربع و تعداد 21 اداره ودر مجموع در 11 محله میباشد .
رئیس کمیسیون طرح ریزی و برنامه ریزی شهری شورای اسلامی شهربابل یادآورشد درحال حاضر شورای اسلامی وشهرداری بابل در حال فراهم نمودن مقدمات کارهی اداری – تهیه چارت سازمانی و تعیین مکان شهرداری منطقه می باشند که ان شالله پس از تهیه مقدمات نسبت به تعیین شهردار منطقه اقدام خواهد شد .
مسافری در خاتمه تاکید کرد : 2 منطقه ای شدن شهرداری بابل هدفی جز خدمات رسانی بهتر و سهلتر در تمامی زمینه هائی که در وظیفه شهرداری اعم از صدور پروانه ساختمانی ،خدمات شهرورفت و روب و عملکردهای عمرانی و...نمی باشد لذا انتظار میرود دراین مورد همکاری لازم را معمول داشته و شورای اسلامی شهر را در اجرای بهترو سریعتر آن یاری نمایند

سيدعلي رحيمائي

بزودی سازمان آرامستان بابل تشکیل خواهدشد.

فرامرز ابوالحسنی :
بزودی سازمان آرامستان بابل تشکیل خواهدشد.


سازمان آرامستان دربابل بزودی راه اندازی میگردد.به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهربابل این مطلب را فرامرز ابوالحسنی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهربابل عنوان کرد و افزود: درراستای کوچک کردن وظایف شهرداری و خدمات رسانی بهتر به شهروندان ،وظایف تولیت آرامگاهها به سازمان آرمستان سپرده میشود
وی تاکیدکرد یکی از مهمترین وظایف سازمان آرامستان شناسایی و احداث محل دفن جدید در شهرستان بابل ، خدمات دهی مناسب به بازماندگان خواهدبود
ابوالحسنی در خاتمه یادآورشد : ایجاد سازمانهای بازیافت وفضای سبز دردستور کار شورای اسلامی شهربابل میباشد .

احداث دور برگردان درزیر پل موزیرج و محمدحسن خان بابل

رئیس شورای اسلامی شهربابل :
احداث دور برگردان درزیر پل موزیرج و محمدحسن خان بابل


بمنظور تسهیل در رفت و آمد و روانی ترافیک عملیات احداث دور برگردان زیر گذر پل موزیرج و پل تاریخی محمد حسن خان بابل توسط شهرداری آغازشده است .به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهربابل این مطلب را دکتر حسن فلاح رئیس شورای اسلامی شهربابل در جمع خبرنگاران بابل عنوان کرد و افزود: مطالعات اولیه احداث بزرگترین زیرگذر شمال کشور دربابل رو به پایان است که امیدواریم با انتخاب پیمانکار عملیات احداث آن آغاز شود .
دکترفلاح ادامه داد: هرچند که در بخش مرکزی بابل بویژه در میدان 17 شهریور و خیابان بازار و چهارشنبه پیش از مشکلات ترافیکی رنج می بریم ، لکن احداث معابر و میادین جدید در چند سال اخیر مشکلات ترافیکی بابل را به میزان قابل توجهی کاهش داده و اگر کنارگذر جنوبی بابل به بهره برداری برسد می توان ادعا کرد که بابل کمترین مشکلات ترافیکی را درسطح شهرهای مازندران دارا خواهد بود

۱۳۸۹ مرداد ۱۷, یکشنبه

جايگاه رفيع خبرنگاري و رسالت سنگين خبرنگاران از نگاه دکتر فلاح

جايگاه رفيع خبرنگاري و رسالت سنگين خبرنگاران از نگاه دکتر فلاح
به قلم : دكتر حسن فلاح رئيس شوراي اسلامي شهر بابل

تعيين هفدهم مرداد ماه -سالروز شهادت خبرنگار شهيد محمود صارمي –در تقويم ملّي به (( روز خبر نگار )) نشانهُ جايگاه رفيع خبرنگاري و رسالت سنگين و خطير خبرنگاران عزيز و نقش ممتاز اين قشر پر تلاش در تمامي ابعاد تحوّلات اجتماعي است ؛ لذا ضمن نكو داشت اين روز و عرض تبريك به حضور خبرنگاران عزيز نكاتي را متذكر مي گردد.:
دانشجويي و حقيقت طلبي در كنار فضيلت خواهي و كمال طلبي و زيبايي گرايي از جملهَ گرايشات عالي و تمايلات غير اكتسابي ِ موجود در روح و روان آدمي و در نهايت ، نشانهُ خداگراييِ فطريِ موجود در سرشت آدمي است وآدمي بر اساس روحيهُ دانشجويي وفطرت حقيقت طلبي همواره در صدد دستيابي به اخبار جديد است و لذا مي توان گفت تلاش براي دستيابي به اخبار جديد از جمله دغدغه هاي پايدار تمامي انسانها در طول تاريخ بشر آن هم در تمامي جوامع به شمار مي رود. بديهي است كه ماندگاريِ يك سنّت و پايداري ِ يك روحيه در طول تاريخ در تمامي جوامع انساني نشانهُ فطري بودن آن سنّت پايدار و روحيهُ مستمر مي باشد ؛ اين است كه تمامي جوامع در طول قرون و اعصار از ابتدا تا اين زمان و تا هميشه تاريخ در اولين لحظه برخورد و يا تماس با ديگري غالباً با گفتن واژه (( چه خبر؟ )) در پي دستيابي به اخبار جديد و پاسخگويي به نياز فطري خويش هستند و بر اين اساس ، كمتر واژه اي را مي توان يافت كه روزانه به اندازهُ واژهُ كليدي (( خبر )) بر سر زبانها تكرار شود و اين نيز بدان جهت است كه (( خبر جويي )) در فطرت و سرشت آدمي ريشه داشته و ماهيت و ساختار روح و روان آدمي را تشكيل مي دهد ، چرا كه فزوني و كاستيِ روح و روان آدمي و نيز ميزان برخورداري آدميان از مقام انساني به ميزان آگاهي انسان از اخبار بستگي تام و تمام دارد ؛ لذا جالب است بدانيم كه خداوند براي آنكه برتري آدم بر فرشتگان را براي فرشتگان به اثبات برساند ،آدم را مخاطب قرار مي دهد و مي فرمايد : (( انبئهم با سمائهم )) يعني اسماء آنان را به آنان خبر ده و در ادامه آيه آمده است (( فلمّا انبأهم با سمائهم قال الم اقل لكم انّي اعلم غيب السموات و الارض و اعلم ما تبدون و ما كنتم تكتمون )) يعني آنگاه كه آدم اسماء فرشتگان را به آنان خبر داد، خداوند به فرشتگان فرمود : آيا نگفته بودم كه نهان آسمانها و زمين را مي دانم و مي دانم آنچه را كه شما آشكار نموده و پنهان مي داشتيد .
آري ! خبرجويي در فطرت و سرشت آدمي ريشه داشته و ماهيت روح و روان انسان را تشكيل مي دهد ؛ و لذا مولوي در يك بيان زيباي شعري مي گويد :
جان نباشد جز خبر در آزمون
هر كه را افزون خبر ، جانش فزون

جانِ ما از جان حيوان بيشتر
از چه ؟ از آن رو فزون دارد خبر

بيان اين حقيقت نيز خالي از لطف نيست كه بدانيم هفتاد و هشتمين سوره از سُوَر قرآني به « نبأ» كه به معناي « خبر » مي باشد ، نامگذاري شده و واژه هاي مقدسي همچون نبوّت و نبي و انبياء و ... از واژه نبأ اشتقاق يافت و اين حقيقت به بُعد خبر رساني و جنبه پيام آوري پيامبران الهي اشاره داشته و باعث شده است كه بعضي از بزرگان بگويند « خبرنگاران همچون پيامبران الهي رسالت پيام آوري دارند . »
صرف نظر از مباني نظري مطالب پيش گفته شده ، نقش خبرنگاران و اصحاب قلم و رسانه در تمامي ابعاد تحولّات ِ اجتماعيِ مثبت و يا منفي در تمامي جوامع به ويژه در جهان معاصر و در عصر حاضر بر كسي پوشيده نيست ، لذا امروزه مطبوعات و رسانه ها كه برآيند زحمات خبرنگاران است ، از جمله ابراز قدرت بوده و قلم ، اصلي ترين ابراز رسيدن به قدرت به شمار مي رود تا جايي كه به گفته شاعر :

قلم گفتا كه من شاه جهانم
قلمزن را به قدرت مي رسانم


باور اين حقيقت ، فزاينده رفعتِ جايگاه خبرنگاري و نيز فزاينده رسالت خبرنگاران بوده و ايجاب مي كند كه خبرنگاران بايد علاوه بر داشتن انگيزه الهي و ضمن توجه و اهتمام ويژه به پيش فرضهاي ارزشي ، از بينش صحيح و اطلاعات وسيع و معلومات گسترده برخوردار ، و در تحليل مسايل و تبيين حوادث از توانمندي لازم بهره مند باشند؛ چرا كه صرفاً در آن صورت است كه قداست اين جايگاه ، محفوظ و اين قشر پرتلاش در دستيابي به اهداف مقدس خويش موفق خواهد بود .
در پايان اين نوشتار مختصر توصيه مي گردد كه : خبرنگاران عزيز بايد به بيان اخباري بپردازند كه :
اولاً رشد علمي و ارتقاء سطح فرهنگ عمومي جامعه را در پي داشته باشد .
و ثانياً اخباري را بازگويند كه امنيت و آرامش را براي جامعه به ارمغان بياورد؛ چرا كه به گفته سعدي شيرين سخن : « خبري كه داني دل بيآزارد ، مگوي تا ديگري بيارد » .
و ثالثاً حرمت قلم را پاس داشته و از جوسازيهاي مطبوعاتي و خبرسازيهاي غير واقعي و فريب افكار عمومي و دامن زدن به اختلافات و كشمكشهاي بي اساس و زيانبار و قلم فروشي و يا ديگر انواع استفاده ابزاري از قلم كه همگي دون شأن حرفه مقدس خبرنگاري و منزلت رفيع خبرنگاران است ، جداً بپرهيزند .

دکترفلاح : ایجاد میدان تره و بار در بابل


ايجاد ميدان ميوه و تره بار در بابل
احداث ميدان ميوه و تره بار در چند شهر استان مازندران از جمله شهرستان بابل از مصوبات سفر دوم رياست جمهوري است كه در حال حاضر در شهرستان بابل در دست مطالعه است.به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهربابل این مطلب را دکتر حسن فلاح رئیس شورای اسلامی شهر بابل عنوان کرد و افزود: افزود: براي يافتن مكاني مناسب براي احداث اين ميدان بسياري از دوستان خود را بسيج كرده تا مكان مناسبي را براي اين امر در نظر بگيريم و با تلاش زياد زميني به مساحت چهار تا شش هكتار در جاده جديد آمل ـ بابل در نظر گرفتيم كه اميدواريم مورد تائيد مسئولان باشد. وي با انتقاد از اينكه قرار بود مسئولان بازرگاني استان از اين مكان بازديد كند، افزود: اين كار تاكنون انجام نشده است. فلاح ايجاد ميدان ميوه و تره بار در بابل را سبب كاهش ترافيك در اين شهر برشمرد و تصريح كرد: در حال حاضر بسياري از شهروندان بابلي از مناطق غربي براي تهيه ميوه به ميدان ميوه و تره‌بار واقع در جاده قائمشهر مراجعه مي‌كنند كه اين امر سبب ترافيك زياد مي‌شود.
شایان ذکراست در جریان سفر دوم ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به استان مازندران مبلغ 20 میلیارد ریال برای راه اندازی میدان تره بار اختصاص یافته است .

فرامرز ابوالحسنی : برای ایجاد چهاربازارروز جدید دربابل برنامه ریزی شد

فرامرز ابوالحسنی
برای ایجاد چهاربازارروز جدید دربابل برنامه ریزی گردید
برای ایجاد چهاربازارروز جدید دربابل برنامه ریزی گردید.بله گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهربابل این مطلب را فرامرز ابوالحسنی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهربابل اعلام کرد و افزود: براي رفع مشكل بازار روز بابل سه اقدام اساسي انجام داديم و براي كم كردن تراكم جمعيت در محيط بازار شهرداري مكلف شد كه بازار سبزي فروشان را از محل قبلي خود انتقال دهد. فرامرز ابوالحسني افزود: با توجه به اينكه عرضه طيور در محيط بازار روز نيز وضع نامناسب داشت شهرداري مكلف شد اقدامات لازم در اين زمينه انجام شود در اين راستا اطراف ميدان امام حسين(ع) براي عرضه دام و طيور جايي آماده و زمينه‌سازي شده كه محل ويژه عرضه دام و طيور است. وي، از ديگر اقدامات شوراي اسلامی شهر بابل را قرارداد براي احداث ساختمان بازار روز برشمرد و تصريح كرد: درصدد هستيم ميوه فروشان را كه در سمت پايين بازار جمع شده‌اند را ساماندهي كرده تا زمين آزادشده در اختيار شركت قرار گيرد. ابوالحسني بيان داشت: مشكل ديگر بازار روز مشكل ترافيك زياد آن است، به ويژه در خيابان فلسطين بايد شهرداري و راهنمايي و رانندگي براي رفع اين مشكل درصدد راه حل اساسي باشند و گذشته از آن مشكل كارگران در آن محيط است حل اين مشكل نيز مستلزم هماهنگي‌هاي لازم بين همه دستگاه‌هاي متولي است، بنابراين مسئول آن فقط شهرداري نيست. وي افزود: فرمانداري، نيروي انتظامي، شهرداري، شوراي اسلامي بايد اين آمادگي را داشته باشند كه درصدد رفع اين مشكل اقدام كنند و اگر هر نهادي بخواهد رفع مسئوليت كند، موفق نخواهد بود و نيروي انتظامي و فرمانداري بابل آن طور كه در انتظار ماست هماهنگي ندارند. ابوالحسني افزود: مسئله ديگري كه در اين ارتباط اهميت دارد، اين است كه براي حل معضل بازار روز درصدد شديم، در چهار نقطه شهر بازار روز ايجاد كنيم تا به صورت جدي از بار مشكل اين منطقه كم شود

۱۳۸۹ مرداد ۱۲, سه‌شنبه

استمداد مسئولین بابل از استاندار مازندران و مسئولین کشور برای اعلام سریع زمان خرید برنج پر محصول

استمداد مسئولین بابل از استاندار مازندران و مسئولین کشور برای اعلام سریع زمان خرید برنج پر محصول

درپی گلایه کشاورزان شهرستان بابل از عدم خرید برنج پر محصول ، مسئولین شهرستان بابل درجلسه ای از استاندارمازندران خواستند زمان سریع خرید برنج پرمحصول را اعلام کنند تا کشاورزان مثل سال گذشته متضرر نشوند به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهربابل دراین جلسه که رئیس دادگستری بابل ، مسئولین انتظامی و امنیتی ، بخشداران و روسای شوراهای بخش های 6گانه ، مسئولین جهاد کشاورزی ، بازرگانی ،سازمان غله ، سازمان تعاون روستایی و رئیس کمیته برنامه ریزی فرمانداری بابل حضور داشتند حاج غفارآری رئیس شورای اسلامی شهرستان بابل اعلام کرد : 70درصد از مردم شهرستان بابل کشاورزهستند وامورات زندگی شان از طریق کشاورزی میگذرد متاسفانه بعلت مشخص نبودن زمان و نرخ خرید برنج پرمحصول ، کشاورزان این شهرستان دغدغه دارند .وی گفت: کشاورزان با مراجعات مکرر از عدم خرید برنج پرمحصول ناراحت هستند کشاورزان درحال برداشت برنج هستند ولی هنوز زمان خرید و نرخ برنج تضمینی برنج اعلام نشده است .
وی ادامه داد: استاندار مازندران اعلام کرده بود تحت هیچ شرایطی برنج خارجی وارد مازندران نمی شود متاسفانه در چند روز گذشته چندین تن برنج خارجی وارد شهرستان بابل شد .چرا زمانی که کشاورزان مشغول برداشت برنج و عرضه آن به بازار هستند برنج خارجی وارد شهرستان بابل میشود و کشاورزان را دلسرد می کنید ؟
رئیس شورای اسلامی شهرستان بابل خطاب به استاندار مازندران گفت: درحال حاضر روسای شوراهای بخش های 6گانه شهرستان بابل بخاطر وارد شدن برنج خارجی از سوی کشاورزان تحت فشار هستند برنج تولیدی کشاورزان درکارخانه مانده و بعلت کاهش قیمت برای شان مقرون به صرفه نیست بفروشند .
غفارآری افزود: چند ماهی است ازاستاندار مازندران می خواهیم وقتی بگذارندتا نمایندگان کشاورزان بابلی مشکلات کشاورزان را از نزدیک مطرح کنند متاسفانه تا کنون موفق به دیدار استاندار نشدیم
دراین جلسه حسینی نیا معاون فنی جهاد کشاورزی بابل اعلام کرد : برنج کشاورزان بابلی 20 روز زودتر از سال قبل برداشت شده است و متوسط در آمد ماهیانه یک کشاورز با سه هکتار زمین زیر کشت 200 هزار تومان است .
وی گفت : باتوجه به تعویض اختیار دولت به استانداران شمالی باید تدابیری اندیشید تا کشاورزان دلسرد نشوند .
رضیان رئیس دادگستری بابل هم ورود برنج خارجی همزمان با برداشت برنج را نوعی توهین به کشاورزان دانست و گفت: کشاورزان با زحمت فراوان برنج تولید می کنند چرا بایستی زیر خط فقر زندگی کنند ؟
وی گفت : دولت برای حمایت از صنعت خودرو سازی که اشتغال کمتری دارد واردات خودرو را ممنوع و تعرفه آن را از 70 درصد به 120 درصد تغییر داده ولی دربخش کشاورزی که اشتغال فراوانی دارد ورود برنج ممنوع نمیشود.
وی افزود: ما مسائل کشاورزان را در جلسه شورای تامین مطرح ورسیدگی خواهیم کرد
رضیان یادآورشد با کارخانه دارهایی که بیش از حد استاندارد به کشاورزان خسارت وارد کنند برخورد خواهد شد
مهندس نجفی رئیس اداره غله بابل هم از استقرار 4 مرکز خرید برنج در شهرهای بابل ، آمل ،فریدونکنار و نکا خبر داد وگفت: هنوز دستورالعمل خرید برنج ابلاغ نشده است
به گفته نجفی تا کنون هیچ اعتباری برای خرید برنج منظورنشده است و نرخ خرید هم مشخص نیست
وی گفت: درسال قبل خرید برنج دیر شروع شد و کشاورزان مجبورشدند برنج را زیر قیمت به دلالان بفروشند و لذا امسال درخواست کردیم بجای 20 شهریور 20 مرداد خرید برنج شروع شود بااین اوصاف هنوز دستور خرید برنج صادر نشده است .
مهندس هاشمی دبیر خانه کشاورزان بابل دراین جلسه گفت: درسال گذشته بعلت چهل روز تاخیر در خرید برنج کشاورزان ، تنها دربابل 300 میلیارد ریال کشاورزان متضررشدند تاخیر در خرید برنج باعث میشود که دلالان با قیمت پایین برنج را از کشاورزان که مشکل مالی دارند بخرند واگر امسال هم سریعا نسبت به خریداری برنج اقدام نشودباز کشاورزان متضرر میشوند .
وی گفت : استانداران شمالی که مسئولیت خرید را بعهده دارند متاسفانه تاکنون دراین زمینه کاری اساسی صورت ندادند هرسال قیمت برنج پایین می آید ولی در عوض دستمزد کارخانه شالیکوبی افزایش می یلبد
درادامه این جلسه رئیس شورای بخش لاله آباد بابل اعلام کرد : امسال علی رغم کمبود آب ، کشاورزان با مشکلات فراوان برنج را تولید کردند ولی نمی دانند برنج تولیدی را درکجا به فروش برسانند
به گفته وی در شهرستان بابل معلوم نیست متولی کارخانه شالیکوبی کیست ؟نظارت دقیقی روی کارشان نیست و کارخانه دارها برنج تولیدی کشاورزان را با 30 درصد خرده تحویل می دهند
در خاتمه این جلسه مسئولین ادارات بابل از استاندار مازندران و مسئولین کشور خواستند هرچه سریعتر زمان خرید و نرخ تضمینی برنج را اعلام کنند تا کشاورزان متضرر نشوند

۱۳۸۹ مرداد ۱۱, دوشنبه

دکتر فلاح : بابل در ماه رمضان شهردار شب دارد .

دکترفلاح:
بابل ،درماه رمضان شهردارشب دارد
بمنظورخدمت رسانی به شهروندان ، بابل درماه مبارک رمضان شهردارشب دارد .به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهربابل دکتر حسن فلاح رئیس شورای اسلامی شهربابل با صدور دستورالعملی به شهرداری بابل و سازمانهای وابسته به شهرداری خواستار استفاده از تمامی ظرفیت های شهرداری و سازمانهای تابعه درجهت استقبال از ماه مبارک رمضان و تغییر حال و هوای شهردارالمومنین بابل به عطر انوار قدسی و کلام نورانی قرآن گردید
دراین دستورالعمل برتوزیع رایگان سی دی های قرآنی به شهروندان، همکاری با هیات امنای مساجد جهت غبارروبی و نظافت کلیه مساجد سطح شهرو ضدعفونی کردن سرویس های بهداشتی مساجد،رسیدگی به محوطه بیرونی امامزاده قاسم (ع)، همکاری و مساعدت بیشتر با ستاد محترم نمازجمعه بابل خصوصا جابجایی نمازگزاران محترم ،فضاسازی بیلبوردهای شهری با مفاهیم قرآنی درارتباط با جلوه های روحانی و رحمانی ماه مبارک رمضان، ضرورت آمادگی ناوگان حمل و نقل درون شهری اعم از تاکسی و اتوبوس جهت جابجایی عموم شهروندان بویژه پس از افطار ، نورپردازی اماکن ورزش همگانی شهر، نظافت و آراستگی معابر، مساجد وسایر اماکن مذهبی حداکثر تا اول ماه مبارک رمضان ...تاکید شد
همچنین استقرار کشیک های شبانه شهرداری از ساعت 21 تا 23 درایام ماه مبارک رمضان به جهت ارائه خدمات فوری به شهروندان و کنترل پارکها و اماکن عمومی و پاکسازی معابر و کنترل ترافیک شهری و حمل و نقل درون شهری در قالب طرح شهردارشب از دیگر موارد این دستورالعمل شورای اسلامی شهربابل درجهت رفاه و آسایش روزه داران خداجوی میباشد