۱۳۸۹ خرداد ۲۹, شنبه

طراحی یکنوع ماسک که در هوای بسیار آلوده بعضی از شهرهای کشور بویژه تهران کاربرد دارد


طراحی یکنوع ماسک که در هوای بسیار آلوده بعضی از شهرهای کشور بویژه تهران کاربردارد به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهربابل این ماسک را مهندس حسن طیبی فوق الیسانس شیمی از دانشگاه تهران دارای برد تخصصی از 24 کشور جهان کرپتن اندنالزآمریکا ،دوپند درایالات نیوجرسی و بایر آلمان ،بی آ اس اف آلمان ، آی سی انگلیس و نیپون کایاکواینک ژاپن ،ساندورسوئیس ،فرانکلورفرانسه وسان شیمی دانمارک و سازنده ماسک ضد شیمیایی درزمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و نایب رئیس شورای اسلامی شهربابل ماسک جدیدی رابرای هوای بسیار آلوده برخی ازشهرهای آلوده ازجمله تهران طراحی نمود.
مهندس حسن طیبی نایب رئیس شورای اسلامی شهربابل ضمن ارسال طرح فوق به سازمان محیط زیست کشور درباره جزئیات این طرح و علت طراحی گفت:
با توجه به اینکه آلودگیهای هوای بعضی از شهرستانهای کشور که از جهات مختلف در زمانهای ویژه صورت میگیرد و از طرف دیگر بیماریهای مهلک حاد آسم مه بمقدار بسیار زیاد در اثر آلودگی هوا بویژه در تهران و بسیار زیاد در اثر آلودگی شهرهای دیگر ناشی از دود اگزوز ماشین آلات و هم چنین دودکش کارخانجات و..... بر طبق آمار رسانه ها ی گروهی که چندی قبل فقط در تهران منتشر شده ( بخصوص در مواقع جریان نداشتن هوا) جان شیرین خود شانرا از دست میدهند و از طرف دیگر علاوه بر دم و دود هوای آلوده بعلت دارا بودن ماده شیمیائی منو کسید کربن CO که بعنوان گاز ذغال معروف بوده که خود یک عامل کشنده و مرگ و میر میباشد از طرف دیگر ماسكهاي معمولی فقط میتواند از دوده و گرد و غبارها جلوگیری نموده و مانع ورود منوکسید کربن CO در داخل مالک نخواهد بود به همین علت و با عنایت به شکل نقشه پيوست که بصورت کامل ازانواع آلودگیهای مربوطه جلوگیری مینماید فقط با استفاده از دو ماده شیمیایی در داخل ماسك قابل اجرایی خواهد داشت اول ماده شیمیایی آب اکسیژنه H2O2 که در محیط اسیدی رقیق ثابت مانده ولی در محیط های قلیایی کم از جمله جوش شیرین CO3HNA آب اکسیژنه به دو ماده زیر H2O+O _H2O2 یعنی آب و اکسیژن تبدیل شده که در اینجا O اکسیژن آزاد شده عامل اصلی خواهد بود از یکطرف ماده مرگبار CO منوکسید کربن

که به گاز زغال مشهور بوده آنرا به ماده بی خطر یا خیلی کم خطرCO2 _O +CO تبدیل شده که بسیار حایز اهمیت میباشد و مسئله دوم O اکسیژن آزاد شده کمبود اکسیژن فضای ماسک را جایگزین شده که در حقیقت سلامتی افراد مریض را شفابخش میشود در حقیقت وجود ماده جوش شیرین باصطلاح علم شیمی یکنوع کاتالیزر میباشد. که سبب تولید اکسیژن آزاد از آب اکسیژنه میباشد موضوع مهم اینکه میزان اکسیژن موجود در داخل ماسک بایدبراي افراد با سن پائين وهم چنين افراد مسن کنترل شود تا همیشه در حد تعادل باشد