۱۳۸۹ تیر ۱۳, یکشنبه

افتتاح بلوار ساحلی آرزوی دیرینه مردم بابل را محقق کرد




دکتر فلاح درمراسم بهره برداری از دومین پروژه بزرگ شهربابل
افتتاح بلوار ساحلی آرزوی دیرینه مردم بابل را محقق کرد

سومین دوره شورای اسلامی شهر و شهرداری بابل افتخاردارد درچهارماه نخست سالجاری دو کار بزرگ را به بهر ه برداری رسانده و تقدیم مردم شریف بابل کند .به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهربابل دکتر حسن فلاح رئیس شورای اسلامی شهربابل درمراسم افتتاح بلوار ساحلی عنوان داشت .
ایشان ضمن تشکر از امام جمعه محترم بابل ومسئولان محترم استانی و شهرستانی ،شهردار ومعاونان ودیگر کارکنان ودست اندرکاران شهرداری ونیز تشکر ویژه از پیگیری جدی تمامی اعضای شورای اسلامی شهربابل در خصوص احداث بلوار ساحلی ادامه داد:
دراواخر فروردین ماه سالجاری پل روگذر میدان شهید کشوری را به عنوان بزرگترین پروژه عمرانی درون شهری تاریخ بابل به عنوان هدیه ای بزرگ تقدیم مردم شریف بابل کرد که به اعتراف همگان معضل بزرگ ترافیکی میدان کشوری را کاملا برطرف کرد و لبخند رضایت را بر لبان مردم نشاند و در دهه دوم تیر ماه سالجاری نیز افتخار دارد بلوار ساحلی که آرزوی دیرینه مردم بابل بودرا محقق و به بهره برداری برساند که باافتتاح این بلوار ، میدان شهید سجودی (قاضی کتی ) به پل موزیرج متصل و بستر مناسبی برای شهروندان دراستفاده از ساحل بابلرود فراهم آمد.
وی ادامه داد :شورای اسلامی شهروشهرداری بابل دوجاده ساحلی را نیز دردستور کار جدی خویش دارد که زیر سازی این دو جاده نیز رو به پایان است بااین دو جاده بلوار مادر در انتهای کوی تختی ( شهاب نیا) به پل موزیرج و پل موزیرج نیز به پل محمد حسن خان متصل گردید که به اعتقادات ما افتتاح این جاده ها و بلوار ساحلی از کارهای بسیار بزرگ و ماندگار و تاثیر گذاری است که خوشبختانه دراین دوره به مرحله اجرا درآمد و فاز اول کمربندی شرقی دوم یعنی بلوار آیت اله حائری ( شهرک بهزاد) نیز به بهره برداری رسیده و به جاده بهنمیر متصل گردید .
به اعتقاد من اقدامات شورای اسلامی و شهرداری بابل در طول دوره دوم وسوم در بخش احداث و بازگشایی معابر وگشودن گره های کور ترافیکی بی نظیر و کم سابقه بود به عنوان مثال : -تعریض خیابان مدرس-احداث بلوار نوشیروانی (از فرمانداری تا میدان امام حسین (ع) -احداث خیابان ثباتی-احداث بلوار غدیر درمنطقه ملاکلا کوی غدیر -احداث خیابان پرستار-احداث فاز اول کمربندی شرقی دوم که خیابان جنب پارک نوشیروانی به جاده بهنمیر متصل گردید-احداث بلوار مادر در انتهای کوی تختی (شهاب نیا) -احداث دو پل ماندگار روگذر ایستگاه آمل و میدان شهید کشوری-احداث بلوار ساحلی و دو جاده ساحلی-تعریض خیابان آیت الله سعیدی-احداث پل دوم ابتدای جاده شهید صالحی-احداث8 میدان در سطح شهر شامل : میدان امام حسین (ع) انتفاضه ، دانشگاه ، شهیدان نجاریان، غدیر ، انقلاب (کمربندی دوم شرقی ) ،میدانی در بلوار مادر و..این امور علاوه بر احداث و تعریض شبکه ها و معابر محلی است که از آمار بسیار بالایی برخوردار می باشد
در حالی که در تاریخ شهرداری بابل کلا 11 میدان احداث شده بود که اگر مسئوولان همکاری میکردند خیابانهای دیگری نیز بازگشایی و احداث می گردید که متاسفانه عدم همکاری مسئوولانی که دارای اندیشه توسعه شهر نیستند اجرای برخی از معابر و شبکه های طرح تفصیلی به کندی انجام و یا با موانع جدی مواجه میباشد
دکتر فلاح تاکید کرد:اگر اقدامات این هفت سال اخیر ، بااقدامات بیست سال قبل شهرداری بابل مقایسه شود به جرات می توان ادعا کرد که حداقل دو برابر اقدامات آن بیست سال گذشته خواهد بود و به مردم بابل نیز اطمینان میدهیم که اگردید کلان نگری دربابل ادامه یابد معابر جدیدی احداث و یا بازگشایی میگردد که مشکلات ترافیکی بابل به حداقل میرسد هرچندکه بخشی از مشکلات ترافیکی به بازگشایی کنارگذر جنوبی بابل بستگی دارد که اجرای آن در حوزه وظایف شورای اسلامی شهروشهرداری نیست بلکه مربوط به وزارت راه است که ما معتقدیم عملیات آن به کندی پیش می رود و کوتاهی برخی از مسئولان در این زمینه اصلا قابل توجیه نمی باشد و بااینحال پیگیری شورای اسلامی شهردراین زمینه جدی است .
بابل سرمایه های زیادی دارد که هریک یک گنج پنهان هستند و اگر مسئوولان و مردم همت کنند این گنجهای پنهان استخراج میشود و چهره شهر متحول میگردد.
بعنوان مثال آب بندان حیدرکلا در 200 متری کمربندی شرقی قرار دارد به جرات ادعا میکنیم که اگر این آب بندان در یکی از شهرهای دیگر استانهای کشور قرار می داشت آن را به مرکزی بزرگ برای اشتغال و درآمد زایی و تفرجگاهی طبیعی مبدل میکردند لکن دربابل به خاطر عدم همکاری بعضی از مسئوولان و تعداد قلیلی از مردم نه تنها فعلا هیچ اقدامی نشده بلکه وجود آن دراین منطقه مشکل آفرین شده است .من این موضوع را کرارا به مسئوولان شهرستان و استان گفتم و حتی استاندار اسبق نیز کمیته ای را تشکیل دادند لکن با کمال تاسف به خاطر وجود برخی از تنگ نظریها جز به به و چه چه عاید دیگری نداشت لذا از امام جمعه عاجزانه محترم میخواهم مدیریت کنند و با تشکیل جلساتی متعدد این ایده بزرگ را محقق کنند که انجام این کار چهره جدیدی را به این شهر خواهد بخشید و بابل را به شهری مسافر پذیر مبدل میکندعلاوه اینکه عبور رودخانه پرآب بابلرود از کنار این شهر و حتی در قسمتهایی مختلف در وسط مناطق شهری ، سرمایه ای بزرگی برای این شهر است که اگر مدیریت شود بابل آن میشود که باید بشود و این گنج پنهان منبع درآمدی پایدار برای تمامی مردم خواهد بود علاوه براینکه تفرجگاه مناسبی نیز برای شهروندان و مسافران به شمار می آید که خوشبختانه بهر ه برداری از بلوار و جاده ساحلی این امکان را تا حدود زیادی به فعلیت رساند .
همچنین پارسامهر شهرداربابل نیز درسخنانی اجرای این پروژه هارا ثمره همدلی همه مسئولین شهر و استان ، شورای اسلامی شهرو کارکنان شهرداری بیان کرد
شایان ذکراست این پروژه بیش از 1500 متر و 35 متر عرض آن است که بااعتبار 9 میلیارد ریال با حضور امام جمعه محترم بابل ، مهندس موحد معاون مدیرکل دفتر شهری استانداری مازندران ، معاون فرماندار بابل،پارسامهرشهرداربابل و جمعی از شهروندان بابلی به بهر ه برداری رسید