۱۳۸۹ مرداد ۲, شنبه

ساماندهی پیاده روهای شهربابل نیازمند توجه جدی شهرداری

سیف اله علی نیاء
ساماندهی پیاده روهای شهربابل نیازمند توجه جدی شهرداری
با توجه به گسترش زندگی شهر نشینی و رشد شهرهاوزندگی آپارتمانی بدون درنظرگرفتن نیازهای جدی شهروندان مشکلات روحی و جسمی زیادی را برای شهرنشینان ایجاد کرده است به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهربابل مهندس سیف اله علی نیا که درجریان بازدید از وضعیت پیاده روهای سطح شهربابل بیان داشت و افزود:عدم توسعه فضاهای ورزشی –پارکها – فرهنگی و تفریحی درشهرها،حتی براساس حداقل نیازها سبب شده که پیاده روها مورد توجه جدی شهروندان قرار گیرد ازرفت و آمدهای عادی جهت رفع امورات ونیازیهاگرفته تا پیاده روی ویا دوچرخه سواری کودکان از موارد استفاده این مسیرها میباشد .
علی نیا ادامه داد: اما بدلیل نبود نبود نظارت کافی درزمان ارائه پایانکار و بی توجهی شهرداری به ساماندهی پیاده رو منجر به این شده که گاها شهروندان درهنگام رفت وآمد دچار آسیب جدی گردند و به جرات میشودگفت درشهربابل یک مسیر کوتاه پیاده روی استاندارد بایک ارتفاع یکسان نداریم که ضرورت داردشهرداری یک توجه جدی به این موضوع داشته باشد و شک نداشته باشیم این کارها بیشترین رضایتمندی رادرشهروندان ایجاد خواهدکرد
سخنگوی شورای اسلامی شهربابل درعین حال عامل مغفول دیگرپیاده روهای نامناسب راعدم رعایت سازندگان درمسیرخیابانهای اصلی است که عملا با مسدودکردن پیاده روها علاوه برتجاوز به حریم عمومی متاسفانه بدلیل تردد شهروندان از مسیرعبور ماشینها خطرات فراوانی ایجاد میکند واین درحالی است که درکانون نظام مهندسی درمبحث ایمنی کارگاه پیش بینی شده است که هنگام ساخت و ساز درمسیری که اشغال پیاده روها را در پی داشته باشد باید از راهروهای سرپوشیده ایمن استفاده گرددو زیر این راهرو شهروندان به راحتی تردد نمایند .
علی نیا باانتقاد ازشهرداری بابل گفت: علی رغم تذکر متعدد به شهرداری بابل هیچ گونه اراده ای درشهرداری برای حل این مشکل شهروندان وجودندارد و انتظاری که از سازندگان و هم از مهندسان ناظر شهرداری میرود اینست که درراستای حفظ امنیت جانی و هم زیبایی شهر نسبت به این مقوله اهتمام ورزند و از شهرداری هم انتظارمیرود درراستای زیباسازی شهر باطراحی مناسب برای هرمسیری پیاده رو های زیبا ودرشان شهروندان عزیز بابلی اجرا تا شرایط استفاده مطلوب فراهم گردد
وی درخاتمه گفت : متاسفانه بخش زیادی از پیاده رو ها دراشغال مغازه داران میباشدکه این امر هم استفاده شهروندان در مسیر پیاده روها را تاحدودی مختل کرده است و ازبازاریان فهیم و عزیز انتظار میرود دراین بخش با شهرداری بابل همکاری نمایند